Rzecz o reklamacji! Przestał działać mój telefon stacjonarny i powiązany z nim Internet. Podobnie jest u sąsiadów. Zgłaszam problem ja, zgłaszają sąsiedzi. Otrzymujemy informację, że naprawa będzie trwać do 72 godzin.
Tydzień 1 Przestał działać mój telefon stacjonarny i powiązany z nim Internet. Podobnie jest u sąsiadów. Zgłaszam problem ja, zgłaszają sąsiedzi. Otrzymujemy informację, że naprawa będzie trwać do 72 godzin. Po dwu dobach udaję się do Salonu (!) już przecież nie mówi się sklep, tylko „Salon” Orange przy ul. Piłsudskiego w Krakowie z pytaniem, czy zdążą uporać się z awarią przed weekendem. Mówią, że mamy czekać na ich pracowników w piątek ok. godz. 11. Więc czekam. Na darmo. Nikt się nie pojawił, nikt nie informuje, że nici z naprawy.
Tydzień 2
W poniedziałek znów idę do „Salonu”. Dowiaduję się, że awaria jest poważna i naprawa może się przeciągnąć do listopada. Proszę o numer Działu Reklamacji, gdzie całkiem na poważnie informują mnie, że jedyne, co mogą mi zaoferować to rekompensata z tytułu przerwy w dostępie do telefonu i Internetu ale mogę się o nią starać dopiero po usunięciu awarii, czyli nieprędko. Tłumaczę, że kandyduję do Sejmu i w czasie kampanii wyborczej po prostu muszę mieć Internet, nie tylko w smartfonie. W końcu pani, z którą rozmawiam proponuje mi abym pobrał Internet mobilny, zapłacił 9 zł. za kartę startową a koszt eksploatacji do czasu usunięcia awarii poniesie Orange. Propozycja logiczna, skoro mam umowę z Orange na dwa lata. Oferta wydaje mi się racjonalna i uczciwa wobec wiernego klienta.
Uspokojony zmierzam znów do Salonu Orange, gdzie konsultant stwierdza, że nie ma takiej możliwości. Nie ma i już. Proszę o rozmowę z kierowniczką i tłumaczę, że oferta padła podczas rozmowy z ich Działem Reklamacji, gdzie „wszystkie rozmowy są nagrywane”. Tak przynajmniej twierdzi automat łączący. Może i są nagrywane ale po ofercie zastępczej dla mnie śladu nie ma. Wyparowała. Kierowniczka Salonu każe mi czekać na usunięcie awarii. Pracownicy Orange mówią, że naprawa może potrwać i dwa miesiące. Trudno, mówię. Proszę zatem sprzedać mi Internet mobilny na najbliższe dwa miesiące. „Nie możemy na 2 miesiące. Musi pan kupić na minimum kilkanaście miesięcy” oświadcza kierowniczka. Ależ ja już mam z Orange dwuletnią umowę na Internet i z tej umowy Orange się nie wywiązuje odpowiadam. W tej sytuacji proszę o rozwiązanie umowy istniejącej, bym mógł zmienić sposób dostarczania sygnału. „Niestety, rozwiązanie umowy nie jest możliwe. mówi kierowniczka Musi pan napisać wniosek i czekać na odpowiedź. Co najmniej 2 tygodnie. ” Jednym słowem albo przez kolejne tygodnie nie będę miał Internetu albo przez 2 lata będę płacić podwójnie za to samo. To się nazywa postawić człowieka pod ścianą.
Tydzień 3
Znajomy mówi, że Orange ma tyle reklamacji, że aż zmuszeni byli powołać Rzecznika Praw Konsumentów i radzi by się z nim kontaktować. Udaję się po raz dziesiąty do Salonu przy ul. Piłsudskiego w Krakowie i proszę o numertelefonu Rzecznika. Pani kierownik z kamienną twarzą odpowiada, że takiej instytucji Orange nie posiada. Zdezorientowany wychodzę i sam w telefonie przeczesuję strony internetowe. Oczywiście, że jest Rzecznik, tyle, że figuruje jako Rzecznik Praw Klienta. Wracam do Salonu by gorzko zapytać panią kierowniczkę dlaczego wprowadza klientów w błąd. „Jaki błąd? Przecież pan nie pytał o rzecznika praw klienta tylko konsumenta, a takiego w Orange nie ma.”
Patrzę pani kierowniczce w oczy i widzę, że nawet jej powieka nie drgnie. Już nie czekam na żadne wyjaśnienia, tylko wychodzę z pomarańczowej pajęczyny. Byle dalej.
Źródło: